
Markku Hyvönen
Sijainti
Käytettävissä
Koko Suomi, ulkomaat
Erityisosaaminen
Lehtitaitot, esitteet, logot, www-sivut ja kuvittaminen valokuvaamalla.
Tutustu tekijöihin joilla on samoja taitoja
Media- ja kuvataiteen monitaituri
Onnistunut markkinointiviestintä alkaa suunnitteluprosessista, joka perustuu yrityksen brändiin ja siihen, mitä yritys haluaa saavuttaa. Markku Hyvönen on kehittynyt markkinointiviestinnän ammattilaiseksi lukemattomien toimeksiantojen ja laaja-alaisen osaamisen myötä.
Valokuvaajan koulutus antaa hyvät visuaaliset lähtökohdat graafiselle suunnittelulle ja markkinointiviestinnälle, kertoo Markku Hyvönen. Ymmärrys siitä, että kuvitus on viestinnän kantava voima (huomiohan kiinnittyy ensin kuvitukseen), on hyvän markkinointiviestinnän peruslähtökohta.
– Ensimmäiset ammattimaiset kokemukset graafisesta suunnittelusta tulivat lukioajan kesätöistä mainostoimistossa. Suunniteltiin, leikattiin käsin ja asennettiin ikkunateippauksia. Sittemmin kokemusta on karttunut lehtitaitoista, kirjojen suunnittelusta, ilmoitusten suunnittelusta, vuosikertomuksista, esitteistä, julisteista, nettisivuista, bannereista, uutiskirjeistä jne…
Hyvönen on opiskellut markkinointia ja markkinointiviestintää Markkinointi-instituutissa.
Sosiaalisuus, kokemus, luovuus, täsmällisyys, ymmärrys alasta, pitkä kokemus asiakaspalvelusta, ongelmanratkaisukyky ja uusien juttujen opiskeleminen ovat Hyvösen vallitsevia piirteitä.
Digitaalisen median nousu printin rinnalle luo haasteita vanhan kaartin printtigraafikoille. UI/UX -suunnittelu on kuitenkin hänelle tuttua jo viime vuosituhannelta.
Printtipuolella työnantaja hyötyy kokemuksen tuomasta nopeudesta. Lehtien taitot, esitteet, julisteet ja muu markkinointimateriaali syntyvät ongelmitta ja erilaiset painomenetelmät sekä niiden aineistovaatimukset ovat selkäytimessä.
Markku Hyvönen - Media and visual marketing professional
The process behind successful marketing communication begins with researching the brand and mapping out the goals and outcomes set by the client. Markku Hyvönen is a marketing communications and media professional, who has gained an extensive resume of highly successful marketing campaigns and a deep knowledge of how to build visually engaging campaigns.
As a photographer Markku Hyvönen has a profound understanding of the visual side of marketing communications and branding. This has been proven to be a great asset when it comes to planning and designing of a visual look for a specific brand or project.
– My first touch to graphic design was in my teenage years, when I spent my summers working in a marketing agency. Back then we did everything by hand; drawing, designing, cutting and placing. Since then I have gained a wide experience in magazine and book layouts, designing visual advertising material (booklets, leaflets, newsletters, posters etc.) and digital platforms (websites, banners, adverts).
Hyvönen studied marketing and marketing communications in the Institute of Marketing (Finland) and photography in Lahti Institute of Design (Finland).
Hyvönen’s experience, social nature, creativity, understanding of the industry, ability to solve problems and eagerness to constantly learn more, make him a highly skilled professional in a field of visual marketing and branding. In addition, he’s used to working with different types of clients and people and holds an excellent reputation of being a true team player.
The rise of digital media, marketing and design can be challenging for ”old school” graphic designers, who are used to working with traditional print publications. Hyvönen, however, is experienced in UI/UX -designing, and what is more he constantly keeps training himself to be up to date on the newest digital design tools and platforms.
Marketing communications and visual branding is a true passion of his, which he hopes can be seen through the work he has done in the past.